dilluns, 21 de novembre del 2011

La semtana SAE

A la sessió del 21 de novembre hem posat en comú les nostres experiències de la setmana de la SAE,  i hem exposat els nostres treballs i em presentat els nostres diaris de la setmana.
Aquest és el meu:


Diari de la visita al centre

Al arribar al centre, vam tenir un primer contacte amb els alumnes de l’aula de dos anys, l’arribada a l’escola a les 8.30, ells sols penjaven la motxilla i es posaven la bata, durant la primera hora tenien lliure, mentre alguns esmorzaven els altres jugaven a joc lliure, donant-li llibertat i deixant jugar la seva imaginació, passada la primera hora, es van assentar tots en cercle mentre la mestre passa llista i cantant algunes cançons, penso que és una manera d’animar i començar bé el dia.
Vam passar a l’aula de p5, els verdums, que ens van ensenyar el seu projecte, els planetes, del qual dominaven moltes coses, més tard van llegir un conte que els hi donava la oportunitat d’entrar a tots en acció, ja que hi havia una participació amb diferents sorolls que ells ja sabien, que els ajudava per després algunes paraules, hi havia nens que els hi costava fer el soroll de la doble ‘r’, i d’aquesta manera l’aprenen d’una manera diferent.
Vam tenir la oportunitat de veure una classe de matemàtiques , de llengua, d’anglès, de música i de psicomotricitat, el que vam poder comprovar és que aquesta escola disposa de moltes oportunitats, ja què té molts recursos per a cada assignatura, també alhora de fer les assignatures troncals tenen la oportunitat de fer desdoblaments, això penso que ajuda molt a l’atenció personalitzada per als alumnes. El que vam veure també és que per l’assignatura de psicomotricitat  disposaven del molt material per preparar les diferent activitats preparades per el mestre.
Dins de l’aula vam comprovar que al Betània Patmos disposen d’uns grans espais, d’unes aules molt amplies i amb molt bona il·luminació ja que tenen una de les parets que donen a l’exterior que són tot portes de vidre, així aprofiten al màxim la llum natural del dia.
Són una escola amb molts recursos, disposen d’una pissarra digital a les aules de parvulari de p4 i p5, això fa que els alumnes ja des de molt petits conviuen amb les noves tecnologies, la mestre tot i portar molts anys s’ha adaptat als canvis, tal i com ens va dir fent cursos i posant-se al dia per no quedar-se endarrerida.
Fan ús de molts racons a l’aula, el racó del projecte, on tots els nens han pogut aportar cadascuna de les seves idees i d’allà van treballant durant el curs, també tenen el racó del mercat, un lloc molt interessant, ja què cada nen participa primer portant algun envàs de casa seva ja acabat i ja de cara a final de curs  jugaran al mercat, posaran preus als productes, tindran un banc i caixers, així podran aplicar la suma, la resta i alguns dels raonaments prèviament fets a classe. A l’aula tenien també el racó dels encàrrecs, on cadascun del nens de la classe era l’encarregat d’una feina de la classe.
En aquesta escola cada curs disposa del seu pati, així que els alumnes només tenen contacte amb els nens del seu curs.
Disposen d’una aula de musica, amb un piano i bastants instruments de forma que els alumnes poden experimentar i familiaritzar-se amb instruments de casi totes les famílies.
Pel que fa a la tutora de l’aula, utilitzava un volum correcte, utilitzava canvis de tonalitat i això feia que els nens quedessin molt més enganxats al que la seva tutora els hi deia, els tractava amb molta suavitat, però a la vegada serietat, això feia que els alumnes guardessin les distàncies amb la mestre i li tinguessin el degut respecte i a la vegada, els hi parla amb una suavitat que els hi crea un vincle molt fort amb la mestre.
La meva padrina, em va acollir molt bé, ajudant-me i tenint-me sempre en conte, estava atenta en tot moment, mirava per tal que pogués tenir la oportunitat de veure moltes de les activitats dels nens, amb molta intervenció a l’aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada