Aquest és el meu treball:
Xarxa Territorial
d’Educació Infantil a Catalunya (2009). Documentar,
una mirada nova.
Barcelona: Rosa Sensat, col·lecció Temes d’In-fàn-cia.
Cinc històries
escollides:
1.
Imitació,
representació o comprensió
He escollit aquesta història ja què trobo molt interessant com nens de gairebé
tres anys siguin capaços de recrear el que veuen a casa. Com la ment humana és
capaç de fer relacions, com d’un hàbit d’un adult creen un joc amb els companys
de la classe.
2.
Conversar
Hem fascina la idea de pensar que dos infants de dos anys siguin capaços de
mantindre una conversa, sense tenir adquirit el vocabulari adient, però tot i
així utilitzen els recursos que tenen per saber explicar-se i comunicar entre
ells. Amb un conte són capaços de crear una historieta nova amb algun amic,
només necessiten dibuixo i poder-los relacionar amb algun vivència i seran
capaços d’explicar-se i conversar.
3.
Una
ombra, un peu o jo
Som persones, ens creem a través de les nostres vivències necessitem tocar
veure i experimentar amb nosaltres mateixos, veure a un nen de només un any com
l’intriga poder veure la seva ombra al terra com juga amb ella sense saber
exactament que és simplement per poder experimentar amb ella i amb això
descobreix que té un peu que l’inquieta i el toca l’agafa i així poc a poc es
coneix el cos, coneixes a ell com a ser que és.
4.
Amb
tots els sentits
Aprofitant diferents èpoques de l’any poder jugar amb els nens perquè
coneguin els seus sentits, aprofitar i sortir a un altre ambient, poder conèixer
en aquest cas un arbre, tocar-lo, olorar-lo, mirar-lo, veure les seves parts...
I després fer que aquests nens il·lustrin el que ells han vist per veure la
diferencia amb que cada nen pot veure les coses.
5.
Conflicte
Com moltes vegades els adults ens equivoquem pensant que un nen amb un amic
entra en un conflicte i no sabran sortir sols i moltes vegades ens equivoquem,
perquè ells mateixos es van coneixent i van fent grup, amb aquests petits
conflictes adquireixen la capacitat d’explicar el que volen.
Intervenció a la
tertúlia
-L’escola del
llibre me l’imagino molt activa, amb una aula amb molt tipus de material per a
que els nens siguin capaços de manipular tot tipus de coses.
-La mestra me
l’imagino molt atenta amb els nens, preparant activitats noves amb els infants
per poder així crear-los noves experiències i vivències, fer que tinguin
contacte amb diferents coses i ambients.
-El dia a dia per
els nens ha de ser tot una aventura, això fa que els nens s’agafin amb ganes anar
a l’escola i el aprenentatge sigui millor i més divertit.
-L’estat d’ànim
dels nens d’aquesta escola és molt probable que sigui molt agradable, ja que
tenen llibertats per experimentar.
-Penso que a
aquestes edats necessiten fer activitats com les proposades en el llibre, ja
que amb això aprenen el que cal, són molt petits per estar tots els dies a
l’aula fent teoria, no cal agobiar als infants sinó anar traçant diferents vies
per anar ensenyant-los de tot una miqueta, que és vagin descobrint a ells
mateixos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada